Yhteyshenkilö

Kysyttävää? Täytä alla oleva lomake ja otamme sinuun yhteyttä niin pian kuin mahdollista!

Tai soita meille

Michael Nyman,
Michael Nyman Sähköpostimichael.nyman@symetri.com Puhelin+358 40 7577 219

Visualisointi

Tehokkaan päätöksenteon tukena.

Kuva kertoo aina enemmän kuin tuhat sanaa ja herättää asiakkaan mielenkiinnon. 3D-mallien avulla viestit ideasi tehokkaasti. Valmiit 3D-mallit toimivat digitaalisina prototyyppeinä, joita voidaan hyödyntää useissa eri tarkoituksissa. 3D-tiedoista visualisoidut kuvat ja videot havainnollistavat ideat ja suunnitelmat selkeästi ja auttavat välttämään väärinkäsityksiä sekä sisäisessä että ulkoisessa viestinnässä. Visualisointi helpottaa myös erilaisten tuotevaihtoehtojen tarkastelua ja arviointia.

 

Visualisoinnin hyödyntäminen myynnin, suunnittelun ja tuotannon prosesseissa tuo monia hyödyllisiä etuja:

  • suunnitteluvaiheessa säästetään aikaa ja vältytään päällekkäiseltä työltä
  • korkealaatuisemmat tarjoukset
  • laadukkaammat tekniset katselmukset
  • tuotteita voidaan testata käytännössä ennen tuotantoa (VR = Virtual Reality ja ergonomia)
  • tehokkaampi tuotemarkkinointi

 

Video: Symetrin (aiemmin Cad-Q/Symetri) visualisoinnin asiantuntija Martin Saldert kertoo visualisoinnin käytön hyödyistä ja antaa hyödyllisiä vinkeejä (video ruotsiksi, tekstitys englanniksi)

 

Lue alta lisää kuinka voit tehostaa päivittäistä työtäsi tai ota yhteyttä lisätietoja varten.

Let Your Ideas Shape the Future!

Korkealaatuisemmat tarjoukset

Korkealaatuiset visualisointikuvat lisäävät tarjouksesi houkuttelevuutta. Laadukas vaikutelma on myös selkeä kilpailuetu, joka voi helpottaa hintapaineita ja parantaa yhteisymmärrystä asiakkaan kanssa.

 

Laadukkaammat tekniset katselmukset

Laadukkaammat tekniset katselmuksetVisualisointien avulla sisäisten ja ulkopuolisten sidosryhmien on helppo hahmottaa ideasi viimeistä piirtoa myöten. Tämä tukee ja nopeuttaa päätöksentekoa ja vähentää väärinkäsityksiä. Visualisointi mahdollistaa myös useiden erilaisten tuotevariaatioiden vaivattoman luonnin, esittelyn ja arvioinnin.

 

Testaa tuotteitasi ennen valmistusta (VR ja ergonomia)

Tuotteen selkeä havainnollistaminen sisäisille ja ulkoisille sidosryhmille tuo mukanaan monia etuja: väärinkäsityksiltä vältytään, päätöksenteko nopeutuu ja luottamus sekä tuotteeseen että yritykseen kasvaa. Virtuaalitekniikan kustannukset ovat laskeneet merkittävästi tekniikan kehittymisen ja uusien ohjelmistojen myötä. Nykyään virtuaalitekniikkaa voidaankin hyödyntää jokaisessa yrityksessä, jossa halutaan panostaa entistä parempien tuotteiden kehittelyyn.

Esimerkiksi ohjaamoita suunnittelevassa yrityksessä suunnittelija ja asiakas voivat kurkistaa ohjaamoon, istuutua kyytiin ja tunnustella, onko ohjauspyörän ja muiden hallintalaitteiden etäisyys sopiva, onko ohjaamossa tilaa toimia ja onko tuulilasi oikean kokoinen.

 

Tehokkaampi tuotemarkkinointi

Visualisoinnin ansiosta korkealaatuiset markkinointimateriaalit voidaan tuottaa nopeasti, vaivattomasti ja edullisesti suoraan 3D-tiedoista. Näin myös tuotteen ennakkomarkkinointi päästään aloittamaan aiempaa varhaisemmassa vaiheessa.

 

Termien selityksiä:

  • VR = Virtual Reality (virtuaalitodellisuus) = tietokoneella simuloitu tekotodellisuus, jossa käyttäjä kokee olevansa ja toimivansa.
  • AR = Added Reality (lisätty todellisuus) = käyttäjän fyysiseen ympäristöön lisätään tietokoneella tuotettuja elementtejä.
  • Oculus Rift = VR-silmikko, jonka avulla mennään virtuaaliseen maailmaan ja joka lisää todellisuuden tuntua.
  • Edddison = ohjelmisto, joka helpottaa 3D-ympäristössä navigointia. Käytetään yhdessä Edddison-pöydän tai muun laitteen, kuten iPadin tai kosketusnäytön kanssa.
Alternate Text
Michael Nyman,
Michael Nyman Sähköpostimichael.nyman@symetri.com Puhelin+358 40 7577 219