Autodesk Vault won't start after Windows Update

Autodesk Vault won't start after Windows Update

A few days ago Microsoft started to share a Windows Update that affects a lot of computer security settings.
If this update is installed on a server that has Vault Server installed, you may not be able to login and the following error message may appear on your computer:

"Vault Basic 201x could not find the Data Management Services on ...[SERVERNAME]"

"Vault Workgroup 201x could not find the Data Management Services on ...[SERVERNAME]"

"Vault Professional 201x could not find the Data Management Services on ...[SERVERNAME]"

Should the issues occur please see below the articles on how to fix this issue on Autodesk Knowledge Base:

https://knowledge.autodesk.com/support/vault-products/troubleshooting/caas/sfdcarticles/sfdcarticles/Error-could-not-find-the-Data-Management-Services-on-SERVERNAME-in-Vault-Step-10.html

Blogi

Automatisoi suunnittelun toistuvat työvaiheet

27 helmikuuta 2024

Suunnittelun automatisointi vähentää manuaalisen työn tarvetta, nopeuttaa suunnitteluprosessia ja parantaa tuottavuutta. Se säästää aikaa ja resursseja mahdollistaen suunnittelijoiden keskittymisen tuottavampaan työhön.

Lue lisää
Blogi

VAULT PROFESSIONAL CLIENTIN KIRJAUTUMISONGELMAN RATKAISEMINEN

08 maaliskuuta 2023

Olemme saaneet asiakkailtamme palautetta Autodesk Vault Professional Clientiin kirjautumisongelmasta. Ainakin versio 2021 ja 2023 versioissa Vault ei yhdistä palvelimeen ja antaa hyvin geneerisen error viestin: ”Error: Object reference not set to an instance of an object.” 

Lue lisää