Fortacolla Sovelia PLM parantaa laatua ja tehostaa hallintaa

Fortaco

Ratkaisuksi valittiin Sovelia, koska Fortaco halusi helpottaa jokapäiväistä työskentelyä prosessin jokaisessa vaiheessa, suunnittelusta asiakastoimituksiin ja jälkimarkkinointiin.

Fortaco oli haastavan tilanteen edessä aloittaessaan yhteistyön Linkker Oy:n kanssa Yritysten oli yhtenäistettävä ohjelmistonsa, parannettava kustannustehokkuutta, varmistettava kohtuullinen sijoitetun pääoman tuotto sekä oltava varmoja, että järjestelmäratkaisu mukautuu myös liiketoiminnan tuleviin haasteisiin.

Tavoitteet määriteltiin henkilöstön näkökulmasta, joten valinnassa painotettiin käyttäjäystävällisyyttä, monipuolisuutta sekä yksinkertaisempia ja tuottavampia prosesseja. Tarkoituksena oli helpottaa päivittäistä työskentelyä suunnittelusta asiakastoimituksiin ja jälkimarkkinointiin. Näiden tarpeiden pohjalta järjestelmäksi valittiin Symetrin Sovelia PLM.

 

PLM parantaa laatua ja hallintaa

Kone- ja laitevalmistajien suurimmat haasteet liittyvät usein tuottavuuteen, laadunvarmistukseen ja toimitusaikoihin. Tuotetiedonhallinta vie aikaa ja rahaa, ja tuottavuuden näkökulmasta molempien kulutus tulisi minimoida. Fortacon PLM-projektissa edettiin vaiheittain. Ensimmäiseksi toteutettiin nimikkeiden ja projektirakenteiden hallinta luomalla integraatio SolidWorks CAD ja SAP ERP -järjestelmiin. Näin luotiin vakaa perusta tuotesuunnitteluun ja viestintään tuotannon kanssa. Toisessa vaiheessa otettiin käyttöön myynnin- ja tilausprosessien tuki.

”Sovelian käyttöönotto ja laajennus toteutettiin vaiheittain, sillä halusimme varmistaa järjestelmän toimivuuden ja luoda vakaan perustan, jonka päälle on helppo rakentaa lisää toiminnallisuuksia. Vaiheittaisen käyttöönoton ansiosta työskentely ja liiketoiminta saattoi jatkua normaalisti, ilman katkoksia.” Jani Erkkilä, tuotepäällikkö, Fortaco

Käyttäjäkokemus parantui merkittävästi, ja järjestelmällä on nyt noin 70 ulkopuolista käyttäjää Fortacon asiakasyrityksissä. Erkkilän mielestä erinomaisesta lopputuloksesta voidaan kiittää huolellista valmistautumista sekä sitä, että Sovelia PLM -järjestelmän käyttöönotossa hyödynnettiin Template-pohjia.

”Vaikka jokainen liiketoimintaympäristö on ainutkertainen, valmiit aloituspohjat auttavat varmistamaan järjestelmän toimivuuden. Pohjien sisältämät prosessit on testattu kattavasti erilaisissa projekteissa, ympäristöissä ja asiakasyrityksissä,” kertoo Mikko Viertola, Symetrin tuotesuunnittelu- ja elinkaarenhallintaliiketoiminnan johtaja.

OTA YHTEYTTÄ

Lähetä viesti alla olevan lomakkeen kautta ja tiimimme jäsen ottaa sinuun yhteyttä.

Samankaltaisia referenssejä