Support - License issues logging into Vault

Issue:
When logging into Vault from Inventor, AutoCAD or any other Autodesk application having a Vault Addin, the message appears:
"The license obtained is incompatible with the server."

Support - License issues logging into Vault

Causes: 
Vault is registered as the wrong edition (Basic, Workgroup, Professional) in the Mircrosoft® Windows Registry or certain registry keys are missing.

Solution:
Following steps solved the issue:
• Launch windows registry with regedit.exe
• Go to folder "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Autodesk\PLM\Autodesk Vault xx.0\"
• Edit the key "Edition"
• Change the value from "Basic" to "Workgroup" or "Professional"
• Save the changed value with press button "ok"
• Restart Autodesk Inventor 20xx and log in into Vault

Blogi

Automatisoi suunnittelun toistuvat työvaiheet

27 helmikuuta 2024

Suunnittelun automatisointi vähentää manuaalisen työn tarvetta, nopeuttaa suunnitteluprosessia ja parantaa tuottavuutta. Se säästää aikaa ja resursseja mahdollistaen suunnittelijoiden keskittymisen tuottavampaan työhön.

Lue lisää