NewIcon nopeuttaa asiakastoimituksia tuotteen elinkaarenhallinnalla

NewIcon

NewIcon hallitsee laitteiden elinkaarta alusta loppuun ja tuotedokumentit ovat sujuvasti saatavilla, kun kaikki tuotetieto tallentuu samaan paikkaan.

NewIcon on lääkehuollon automaatiolaitteisiin erikoistunut teknologiayritys, jonka ratkaisuissa hyödynnetään kehittyneitä ohjelmistoja ja robotiikkaa. Laitteet edistävät turvallista, tehokasta ja älykästä lääkehuoltoa sairaaloissa ja apteekeissa maailmanlaajuisesti.

Yrityksen kasvaessa tuotenimikkeiden määrä lisääntyy ja nimikkeiden hallintaan on entistä tärkeämpi panostaa. Symetrin Sovelia PLM -ratkaisun avulla NewIcon varmistaa muun muassa sen, että tuotetieto on yrityksen määrittelemien kriteerien mukaista. Järjestelmä auttaa myös tunnistamaan vanhentuneet nimikkeet sekä kaksoiskappaleet.

SOVELIA PLM kattaa koko tuotteen elinkaaren hallinnan myös lääkehuollon automaatiolaitteen toimituksen jälkeen. Se on suunnittelun tuotenimikkeiden-, rakenteiden ja dokumenttien hallintajärjestelmä esimerkiksi piirustuksille ja 3D-malleille. Teemme parhaillaan edellytyksiä nopealle suunnittelulle ja hallinnalle, kertoo NewIconin Supply Chain Manager Mauri Kankkunen.

NewIcon hallitsee laitteiden elinkaarta alusta loppuun ja tuotedokumentit ovat sujuvasti saatavilla, kun kaikki tuotetieto tallentuu samaan paikkaan. Tuotesuunnittelijat hallitsevat tuotteiden ja nimikkeiden tilaa merkitsemällä, ovatko ne esimerkiksi suunnitteluvaiheessa, suunnittelun osalta valmiita tai tuotantoon hyväksyttyjä.

Haasteet

  • Yrityksen kasvaessa tuotenimikkeiden hallinta oli haasteellista.

  • Tuotetietojen ylläpito oli työlästä, koska tietoa hallittiin myös erillään suunnittelu- ja tuotantojärjestelmistä.

  • Olemassa olevien nimikkeiden uudelleen käyttö oli haasteellista.

  • Tuotemuutosten ajoitus ja käyttöönotto oli ongelmallista.

  • Tuotetiedon jakaminen alihankkijoille oli työlästä ja virhealtista.

  • Tuotteen hallinta yli sen koko elinkaaren oli mahdotonta.

Ratkaisut

  • Tuotetiedon hallinnasta (PDM) laajennettiin tuotteen elinkaaren hallintaan (PLM) uuden toiminnanohjausjärjestelmän (ERP) käyttöönoton jälkeen. Ensivaiheessa keskityttiin nimikkeiden- ja tuoterakenteiden hallintaan, tuotemuutosten hallintaan sekä oikea-aikaiseen tuotetietojen vapautukseen ERP-järjestelmään.

  • Järjestelmän extranet-ominaisuuden kautta annetaan myös alihankkijalle oikeudet tiettyjen tuotteiden tarkasteluun.

Hyödyt

  • Tuotetietoa hallitaan yhdessä järjestelmässä, mikä mahdollistaa tuotetiedon tehokkaan hallinnan elinkaaren alusta loppuun.

  • Vähentynyt työmäärä tuo merkittävää kustannussäästöä; tuotetieto on saatavilla oikea-aikaisesti ja luotettavasti. Jo kerran tehtyä työtä ei tarvitse tehdä uudestaan.

  • Tuotetietoa ei enää tarvitse lähettää tavarantoimittajille, sillä tavarantoimittajat pääsevät helposti käsiksi tarvitsemiinsa tuotetietoihin.

  • Nimikkeiden ja tuoterakenteiden luonti ja hallinta integroitiin suunnitteluohjelmistoihin ja suunnitteluprosessiin.

  • Myynnin henkilöstöllä on nyt pääsy ajantasaiseen tuotedokumentaatioon.

  • Sovelia hallitsee tuotetiedon laatua ja helpottaa tiedon uudelleenkäyttöä.

  • Tuoterakenne sisältää nyt sekä tuotteen mekaaniset että sähkötekniset osat.

Ota yhteyttä

Tietonne tallennetaan, jotta voimme käsitellä kurssi-ilmoittautumisenne. Lue lisää, kuinka käsittelemme henkilötietoja Privacy Policy.

Samankaltaisia referenssejä